Het Geofuture-initiatief, ontwikkeld door de Koninklijke Nederlandse Aardrijkskunde Gemeenschap (KNAG), heeft tot doel leerlingen te betrekken bij vraagstukken die de hele samenleving aangaan en hen aan te moedigen hun creatieve vermogens te benutten. Het enthousiasme om deze manier van leren te implementeren op het Drachtster Lyceum ontstond bij Erwin Kampen, docent aardrijkskunde tijdens een KNAG-dag,. Collega en aardrijkskundedocent Nellie Bijker, die dit project samen met collega Baukje Wijnstra heeft opgezet, begon na te denken over een module over de vluchtelingencrisis. Ze benadrukt: “Vaak ontstaat onbegrip door een gebrek aan kennis. Het klaslokaal biedt een ideale omgeving om deze kennis te vergroten en leerlingen te helpen een breder perspectief te ontwikkelen. Alleen dan kunnen ze een weloverwogen mening vormen. Projecten als deze vind ik daarom ontzettend waardevol.”
Leerlingen verdiepen zich in de vluchtelingencrisis
Leerlingen verdiepen zich in de vluchtelingencrisis
Title