Overslaan en naar de inhoud gaan
Title
klassenouders

De invloed van het langdurige thuisonderwijs is per leerling verschillend, zo blijkt uit de reacties van de klassenouders, maar is over het algemeen groot. Leerlingen missen de dynamiek van school en het contact met klasgenoten. Zorgen zijn er ook over eventuele leerachterstanden en motivatie. Het gedeeltelijk weer naar school kunnen en het steunlesprogramma lijken een positieve invloed te hebben.

Voorafgaand aan deze derde klassenouderavond van dit schooljaar hebben de klassenouders van brugklassen, tweede en derde klassen vragen meegekregen voor de aangemelde ouders van de klas van hun zoon of dochter: 
Heeft u de indruk dat uw zoon of dochter achterstanden heeft opgelopen als gevolg van thuisonderwijs? Hoe voelt uw kind zich, onder de maatregelen tegen Corona? Lukt het hem of haar zichzelf te blijven motiveren? Deze en vergelijkbare vragen naar leren, welbevinden  en executieve functies spelen de komende maanden en schooljaren een belangrijke rol, wanneer we de gevolgen van de maatregelen tegen Corona in kaart brengen en interventies uitvoeren. 

Behalve de reacties op deze vragen waren de steunlessen, de spreekavonden in april en het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) belangrijke gespreksonderwerpen. Het NPO is een programma vanuit de overheid, voor extra ondersteuning van leerlingen in het huidige en in de komende twee schooljaren.  

Bij de bespreking van 14 april waren elf klassenouders aanwezig. Wilt u weten wat er is besproken over de klas van uw zoon of dochter? U kunt zich in dat geval nog aanmelden bij de betreffende klassenouder. Diens e-mailadres staat in de brief die u eind oktober per e-mail heeft ontvangen. Heeft de klas van uw zoon of dochter nog geen klassenouder, maar zou u zelf die rol op zich willen nemen? In dat geval kunt u dat kenbaar maken via schoolleidingdl@singelland.nl.